تونی مونتانا در فیلم صورت زخمی (Scarface) برای دستیابی هرچه سریعتر به رویای موفقیت و ثروت از کوبا به فلوریدا فرار کرد؛ اما نتوانست آنطور که میخواست به هدفش برسد. همین فیلم باعث شد تا نام تونی مونتانا برای کنایه زدن به آنهایی که سودای موفقیت یک شبه دارند استفاده شود.
گویا دنیای مشترک ما و گوگل هم با موفقیت یکشبه مشکل دارد؛ چون گوگل هم نمیخواهد به کسبوکارهای غیرمعتبر و غیرقابل اعتماد اجازه دهد تا هر محتوایی که دلشان خواست منتشر کنند یا هر محصولی که میخواهند بفروشند.
بهروزرسانی الگوریتم فلوریدا ۲ (که حالا به آن بهروزرسانی هسته مارس یا ۲۰۱۹ March 2019 Core Update میگویند)، یکی از قدمهای گوگل در راستای چشماندازی بلندمدت برای بها دادن به کسب و کارهای تخصصی و قابل اعتماد است.
تحلیلها و مطالب زیادی درباره الگوریتم فلوریدا ۲ منتشر شده است که پر از کلماتی مثل احتمالاً، شاید، بعضی و . هستند؛ این مقاله یک بررسی و چکیده از فصل مشترک همه تحلیلها است.
اگر موافق باشید اول برویم سراغ اینکه اصلاً بهروزرسانی هسته چیست و چه فرقی با بهروزرسانیهای دیگر دارد؛ سپس به آپدیت فلوریدا و حرفوحدیثهایی که پشت آن است برسیم؛ بعد هم ببینیم که چطور میشود از آزمون این بهروزرسانی عبور کرد و جایگاه خوبی در نتایج گوگل گرفت.
بهروزرسانی هسته الگوریتم گوگل چیست؟
اجازه دهید همینجا رازی را به شما بگویم؛ الگوریتم جستجوی گوگل به طور میانگین روزانه ۹ بار بهروزرسانی میشود!
اما اگر دقت کرده باشید این حجم انبوه از بهروزرسانیهای روزانه اهمیت چندانی ندارند و سروصدای زیادی هم نمیکند. در مقابل این بهروزرسانیهای کوچک، بهروزرسانیهای دیگری هم هستند که یا بهصورت یک الگوریتم جدید به الگوریتم اصلی هستۀ گوگل سنجاق میشوند و وظایف خاصی بر عهده دارند (مثل پاندا و پنگوئن) یا اینکه صرفاً یک آپدیت مهم هستند که اولویتبندی فاکتورها و سیگنالهای تاثیرگذار را تغییر میدهند.
فلوریدایی که امروز میخواهیم درباره آن صحبت کنیم از نوع آپدیت هسته و در واقع تغییراتی است که در الویتبندی فاکتورهای رتبهبندی اعمال شده، تا کاربران به بهترین نتایج برسند.
دقت کنید که، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ فاکتور و سیگنال در رتبهبندی نتایج جستجو تاثیرگذارند و وقتی بهروزرسانی از نوع هسته اعمال میشود، درجۀ اهمیت تعداد زیادی از این فاکتورها تغییر میکند.
برای مثال؛ ۵۰ فاکتور تاثیر گذار اهمیت کمتری پیدا میکنند و ۶۰ فاکتور به اهمیتشان افزوده میشود.
اگر گوگل اطلاعاتی درباره بهروزرسانیهای هسته الگوریتم خود منتشر میکرد باید چنین بیانیههای خیالی را میخواندیم:
ما در این بهروزرسانی درجه اهمیت کلیدواژه در تگهای H1 پنج درصد اضافه کردیم، ارزش داشتن HTTPS را به ۱۸ درصد ارتقا دادیم و به اهمیت وجود تصویر در میان متن نیز ۱۰ درصد اضافه کردیم.
هرچند این یک بیانیه ساده و خیالی است اما به درک بهروزرسانی هسته الگوریتم کمک میکند.
حالا یک سوال دیگر؛
تغییر در اولویتبندی بر چه اساسی اعمال میشود؟
شاید تصور کنید که این تغییرات به صورت دستی (مانوآل
چطور مثل یک وبمستر حرفهای از google webmaster tools استفاده کنیم؟
باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو
بهروزرسانی هسته مارس ۲۰۱۹ (الگوریتم فلوریدا ۲) و داستانهای پشت پرده!
گوگل ,بهروزرسانی ,الگوریتم ,فلوریدا ,یک ,هسته ,فلوریدا ۲ ,بهروزرسانی هسته ,الگوریتم فلوریدا ,سال ۲۰۱۷ ,دنی سالیوان ,توسط افراد متخصص ,بهروزرسانی الگوریتم فلوریدا
درباره این سایت